torsdag 29. april 2010

Endelig tilbake...for fullt..forhåpentligvis

Beklager men dette har tatt tid. Jeg har vel hatt det dere i bloggland kaller bloggtørke. Kreativiteten har også vært litt fallende i det siste, men strikketøyet er i alle fall i hendene på kveldene.

Gardinkappa er, som jeg skrev tidligere, vært ferdig en stund. Den henger nå på badet og minner meg om sol, sommer og varme hver gang jeg går inn der. Et skikkelig ferie-minne-håndarbeid.


Våren har kommet til østlandet for fullt. Deilig å gå tur og kjenne varmen fra sola og se knoppene på trærne. Plukket med meg noen fine kvister i dag. Vet ikke fra hvilket tre, men bladene var i alle fall dekorative.


Jeg kjøpte jo som kjent nye knotter til kjøkkenet når vi var i USA. De har nå blitt montert; av meg (uten hjelp fra mannen, selv om det måtte borres). Samtidig malte jeg panelen under overskapa og benken. Siden vi har vegger som går i bruntoner syntes jeg det var kult og brekke av med en knæsj farge. Syntes det ble stilig. Bildet er forøvrig malt av husets 2 1/2 åring. "Ripene" har han fått til ved at jeg gav ham en tannpirker som han kunne ripe inn i malingen. Kanskje en framtidig Vebjørn Sand eller Odd Nerdrum...hvem vet!

 


Dagens lille gjenbrukstips:

I dag blir det ovnsbakt ørret til middag. Hva gjør du med hodet til fisken?
Jeg koker det sammen med tørka løpstikkeblader og lager fiskesuppe. Nydelig med reker,
gulrøtter, crabsticks og purre i.
God fornøyelse!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar