torsdag 7. januar 2010

Hverdagen har kalt......

Så er vi nå igang med de faste rutiner og gjøremål. Æsj....etter denne ferien var jeg lite motivert for å begynne å jobbe igjen. Synes det var tungt å komme i gang, ennå jeg jobber kun 50 %. Som regel er det tungt bare til man har kommet i gang og det var det jo denne gang også. Nå som første uka allerede har gått (fri torsdag og fredag.......snakk om å være heldig) er det helt greit å være i sving igjen. Ser også at ungene synes det var godt å leike med skolekamerater igjen også.


Nevnte i forrige blogg-innlegg at vi var invitert på kveldsmat hos noen gode naboer. Hva tar man med seg når man blir invitert på søndags ettermiddag. Butikkene er stengt og man må bare hive seg rundt og være litt kreativ. Siden vi koser oss med masse levende lys om kveldene, har jeg alltid lys i hus. Tidligere har jeg også sydd noen nålputer. Tenkte dette kunne være en hyggelig vertinnegave.


Ungene kommer stadig hjem med noe kreativt fra skolen. Jeg synes det er kjempe viktig å vise ungene at vi setter pris på det de lager. I vinduene kan det til tider bli mye hengende, så jeg fant derfor ut at jeg kunne henge en trollkvist i stue og så henge tingene deres ned fra den. Ble faktisk veldig dekorativt og søtt. Bildet er forøvrig tatt av mellomstemann.

Fant et nydelig skjerf på bloggen til Søhesten (om jeg ikke husker helt feil). Dette fikk jeg lyst til å lage. Hadde noe Alpakka-garn liggende og da var det i grunn bare å sette igang.  Tror jeg vil gi det bort i gave til ei i familien.......gjett hvem....?


Dagens gjenbruks-tips:

Tidligere har jeg ikke vært så veldig opptatt av papir i form av scrap-booking og den slags, helt til jeg har lest endel på bloggen til fruens syslerier. En nydelig blogg om hverdagslivet i Danmark. Fant noen gamle tapet-rester og tegnet av en ugle. Her kan det brukes både scrapbooking-papir, farga papir og tapetrester. Er de ikke søte...!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar