torsdag 14. januar 2010

Mitt lille krypinn

Lenge har jeg hatt et skikkelig roterom i 3. etasjen. Her har det blitt samlet all slags skit noe som har vært skikkelig irriterende. Motivasjonen og energien til å gjøre noe med det har vært fraværende, derfor har jeg heller bruka energien min på å gå å irritere meg over rotet........(dette er det jo ikke noe logikk i.....). Tidlig i høst fikk jeg kasta meg rundt og tatt en ordentlig ryddesjau. Rommet er jo tenkt som et syrom og gjesterom, og som mitt lille krypinn. Er det kaldt kan jeg jo bare fyre på den gamle ovnen, noe som derimot ikke blir gjort så veldig ofte. Symaskinen endte nemlig ned i spisestua før jul og der har den blitt værende i lengre tid. Ikke på bordet da, men i den etasjen.....! Kjenner at lysta for å trekke opp og være litt alene blir stadig sterkere. Det er ikke alltid like lett å sy i spisestua når det ligger en 2-åring under bordet og trykker på pedalen....Da setter man vel tålmodigheten på prøve?!






Dagens lille gjenbrukstips:
Det hender at jeg må kaste noe gammelt tøy fra skapet som har blitt lurvete i utseende. Før jeg gjør dette klipper jeg av knapper og evt. merkelapper (f.eks. Levis-merker på olabukser). Disse tingene bruker jeg da på andre ting jeg syr, f.eks. puter og vesker. Det kan faktisk bli ganske stilig.

1 kommentar:

  1. Det var jo blitt et veldig koslig "krypinn". Det er mye en kan få til bare en har kreavitet, og det har jo du til gangs. Kan du be meg på kaffe der en dag? hilsen den Hilsen du du veit.

    SvarSlett