onsdag 23. desember 2009

Lille juleaften

Så er julen kommet over oss og roen og freden har senket seg i huset......nei, det har den ikke. Her er det 3 viltre barn som er spente og fulle av forventning til morgendagen.
Tenk å være 4 år i romjula.....?
De to eldste har pynta tre, minstemann har pynta tre hos besteforeldrene. Når juletrepynten skulle finnes fram, eller rettere sagt; leita etter... var den snufs vekk. Åja...den er jo på hytta. Hva gjør vi da? Jo da finner vi den gamle pynten til min momo og lager et skikkelig gammeldags juletre. Faktisk så synes jeg det ble nostalgisk og fargerikt. Liker at ikke alt er helt A4 bestandig. Her er det rom for forandring og kreativitet. Dessverre var det verken stjerne eller spir i asken så vi får se hva vi kan finne på til i morgen.



Planen var at i kveld skulle vi kose oss med ovnsbakt ørret og Sandefjordsmør, men mor glemte å ta opp fisken fra fryseren så middagsplanene ble lagt på is. Ungene fikk da lov til å bestemme og gjett hva det ble....?.....Nachos..... Ja, ja tenkte jeg. Skal vi spise dette på lille juleaften....? Siden jula (i mitt hode) er en høytid for barna, og familietradisjoner, er det helt greit at vi koser oss med dette. Det er jo det ungene vil ha. Hadde jeg bestemt ville det nok blitt noe annet, men nå er i alle fall ungene happy...

Julegavene er nå i boks (Kristin; siden du reiste så tidlig nedover, får du den siste gaven i romjula.....) og lysa tent. Nå setter vi oss ned og koser oss sammen, alle 5.

Ønsker alle som besøker bloggen min

 EN RIKTIG FREDFULL JUL

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar