onsdag 2. desember 2009

varme føtter på kalde dager....

Gjett om det er kaldt hos oss om dagen...?
Til morgen i dag var det faktisk -12,4....og det er kaldt det. Det skal vel sies at vi synes dette er veldig kaldt nå i starten av vinteren, om 1 mnd eller 1/2 vil vel denne temp være ganske så normal.

Dagen for meg nå bare flyr av gårde. Mamma og jeg har baka en ladning til med smultringer, gaver lages og mye energi er lagt i julekalenderen til ungene. Foruten all jobbingen i heimen skal vi jo også skape hygge i familien. Kl 18 setter ungene og jeg oss i godstolene og koser oss med Jul i svingen, gjerne med en clementin eller to. Jeg digger Marvin. Synes han er morsom, og ikke minst, han tør å være barn. Du vet;
Man er ikke voksen før man tør å være barn

På kalde dager trenger man gode, varme ullsokker. Her ser du et av prosjektene mine om kveldene; når ungene er lagt og når det er godt å hvile beina for mor.....




Dagens lille tips:
(uten bilde dessverre)
Pakk inn julegaver i avispapir og pynt med hampetau. Pakkekortene er stilige å lage av tjukk kartong (i brunt) som er klippet ut av pepperkake-former i mann og kone. For at avispapiret ikke skal sverte av på gaven er det lurt å ha silkepapir først.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar